مهندسین انقلابی

در این بلاگ مطالب مذهبی وعلمی مخصوص دانشجویان رشته رباتیک دانشگاه شاهرود قرار داده می شود.

مهندسین انقلابی

در این بلاگ مطالب مذهبی وعلمی مخصوص دانشجویان رشته رباتیک دانشگاه شاهرود قرار داده می شود.

طبقه بندی موضوعی
۱۹ فروردين ۹۴ ، ۱۸:۰۴

سکوت رهبر برای چیست؟


سکوت رهبر برای چیست؟

چرا رهبری که مشکلات را میداند کاری نمیکند؟

- آیا انتظار دارند به جای مجلس قانون تصویب کند،به جای دولت کار قوه مجریه نماید،به جای دستگاه‌های اطلاعاتی، تحقیق کند،به جای قوه قضاییه و دستگاه دادگستری، خودش متهمین را دستگیر و مجازات نماید،به جای رییس صدا و سیما، کارگردان و هنرپیشه بیاورد و فیلم و سریال بسازد،به جای مدیریت نظام بانکی وارد عملیات اقتصادی و جلوگیری از وام‌های کلان یا جابجایی دلارها بشود، به جای شهرداری‌ها وارد صحنه شود، به جای دستگاه‌های اقتصادی و بازرگانی و گمرکات، واردات و صادرات را کنترل کند و ... .
آیااین کارها ممکن است؟ آیا نخواهند گفت که پس قانون اساسی، تعریف جایگاه‌ها و شرح وظایف و تشکیلات حکومتی یعنی چه؟! پس کی در این مملکت چه کاره است؟! آیا شالوده نظام از هم نمی‌پاشد؟ آیا رهبری می‌تواند از آسمان یک تعداد نیروی صالح، متقی، متخصص و کارآمد بیاورد؟ آیا می‌تواند (یا عاقلانه است که) به جای مردم رییس جمهور و نمایندگان مجلس را که بازوهای مردمی رهبری هستند انتخاب کند؟ بعد از کجا انتخاب کند، از فرشتگان عرش، یا از همین مردم؟!
-پس رهبری، رییس جمهور، مجلس، دادگستری، بانک مرکزی، وزیر اطلاعات، شهردارو...نیست، بلکه ایشان رهبریِ نظام را بر عهده دارد، با تعاریف مشخصی که در قانون اساسی وبدیهیات عقلی روشن است.نیاز کشور و نظام را می‌بیند وبه همراه تبیین و تشریح به مسئولین و مردم منتقل می‌کند،به مردم می‌گوید: در انتخاب رئیس جمهور که دولت را تعیین خواهد کرد، بصیر باشند، به کسی رأی دهید که دارای چنین امتیازاتی باشد،همین طور در انتخاب نمایندگان،حالا اگر مردم به هر دلیلی آن طور که باید رعایت نکردند،"رهبری باید بیاید و عواقب انتخاب غلط یا دست کم غیر اصلح مردم را به دوش کشیده و جبران کند؟!"رهبری، به مجلس و به دولت خط مشیّ می‌دهد خطوط کلی سیاست داخلی و خارجی نظام را با توجه به اهداف و نیز شرایط حاکم بر کشور، منطقه و جهان را ابلاغ می‌کند.
مردم الان خیلی انتظارات بیجا از ولایت فقیه دارن، راحت انتظار دارند ولی فقیه جای اندیشه مردم بیاید خرابی ها را اصلاح کند، این کار رو حضرت علی هم نکرد، پیغمبر هم نکرد.

چرا مردم از ولی فقیه انتظار دیکتاتوریِ به جا دارن؟؟!تویی که برای مجلس و فلان جا آدم انتخاب کردی، "چرا اشتباهی که تو کردی باید ولی فقیه جبران کنه؟؟" وقتی مردم به این تشخیص نرسیدن که باید با تقوا ترین مردم که یقین دارن به تقواشون در مسندها قرار بدن ولی فقیه چی رو باید جبران کنه؟؟مگر امیرالمومنین این کار رو کردن؟مگر پیغمبر افشا گری کردن؟!


حجت‌الاسلام پناهیان                      

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۴/۰۱/۱۹
محمد خادم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی